Огляд Plymouth Lazer

Спортивне компактне купе Plymouth Laser випускалося дочірньою компанією корпорації Chrysler Diamond Star Motors на заводі в Normal (Illinois). Дебют Laser відбувся у січні 1989 року, причому автомобіль був представлений як модель 1990 року.

Одночасно було запущено у виробництво аналогічне купе Mitsubishi Eclipse, а дещо пізніше того ж року – їхній близнюк Eagle Talon. Всі вони конструктивно являли собою один автомобіль, з незначними зовнішніми відмінностями. Також Laser мав велику подібність до Dodge Stealth, незважаючи на те, що той був побудований на іншій платформі.

За чотири роки виробництва Laser кілька разів піддавався фейсліфтингу: так, у 1992 році «спливальні» фари були замінені на фіксовані, змінювалася форма кузовних елементів, задня оптика, аеродинамічний обвіс та елементи декору.

В основі конструкції Laser розташовувалась фірмова платформа Chrysler D. Кузов автомобіля являв собою 3-дверний 4-місний ліфтбек з габаритами 4389/1694/1306 мм при колісній базі 2469 мм та колії 1465/1450 мм. Стандартний об’єм багажного відділення 290 л, максимальний із відкинутими вперед спинками задніх сидінь – 730 л. Споряджена маса Laser складала 1148 кг. Мінімальний дорожній просвіт – 160 мм.

Обладнання салону включало CD-плеєр, чого не було на Eclipse і Talon. Топ-версію RS можна було придбати з обмеженим попитом «золотим» пакетом, який входив у покриті золотою фарбою легкосплавні колісні диски і молдинги.

Двигуни розташовувалися попереду поперечно. Пропонувалося три види 4-циліндрових бензинових моторів, всі вони були від компанії Mitsubishi: базовий 8-клапанний 4G37 I4 об’ємом 1,755 л (92 л.с., 102 Нм), дволітровий DOHC 4G63 I4 (135 л.с., 125 Нм) , а топ-версія RS використовувала турбований 195-сильний двигун 4G63T I4 з максимальним моментом, що крутить, 271 Нм. У 1993 році потужність турбонаддувного двигуна була знижена до 180 к.с.

Максимальна швидкість Laser з базовим мотором становила 175 км/год, а витрата бензину АІ-92 у міському циклі – 10 л (на шосе – 6 л на 100 км). Версія RS могла розганятися до 230 км/год, маючи витрату палива в місті 13 л і 8 л на шосе.

Двигуни агрегатувалися зі стандартною 5-ступінчастою механічною або 4-ступінчастою автоматичною коробкою передач. АКПП пропонувалася як опція, за винятком машин із наддувними силовими установками (з 1991 року), де вона була стандартною. Слід зазначити, що КП також було зроблено фірмою Mitsubishi.

Привід базової моделі передній, проте з 1992 року у покупців з’явилася можливість замовляти повну за додаткову плату. У підвісці передніх та задніх коліс використовувалися гвинтові пружини. Тип рульового керування шестерня-рейка із гідропідсилювачем.

У 1991 році Laser почали оснащувати ABS, до 1993 року всі модифікації крім базової мали цю систему безпеки. Крім того, стандартна комплектація включала Brake Assist. Передні гальма встановлювалися вентильовані дискові, задні – дискові. Стандартний розмір шин 185/70 R14.

З 1989 по 1992 рік Plymouth Laser неодноразово включався до списку десяти найкращих автомобілів журналу Car and Driver. Незважаючи на це виробництво моделі щорічно знижувалося через незначний попит: якщо в 1990 році було випущено 42150 машин, то в 1993-му – всього 14300. До середини 1994 зі складального конвейєра зійшло 5284 автомобіля. На цьому виробництво Plymouth Laser було завершено.

Також однією з причин закінчення випуску Plymouth Laser було небажання виробника створювати конкуренцію іншому своєму автомобілю: новому Plymouth Neon, який також ставився до класу спортивних машин. Eagle Talon вироблявся до 1998 року, аж до смерті бренду «Eagle», а Mitsubishi Eclipse випускається досі.