Норми витрати палива дизельних двигунів

Будь-який транспортний засіб, який знаходиться в експлуатації, обов’язково використовує для своєї роботи паливо. Одні працюють на бензині чи дизельному паливі, а інші й на газі. Найбільш поширеним паливом є дизельне паливо. Більшість транспортних засобів працюють саме на ньому. Це паливо має низку переваг:

  • трохи дешевше, ніж бензин;
  • більш енергетично щільне;
  • має вище коефіцієнт корисної дії;
  • двигуни, які працюють на цьому виді палива, є більш надійними в експлуатації. /ul>

    Важливою особливістю будь-якого транспортного засобу є його витрата палива. На основі розпорядження Мінтрансу РФ від 14 липня 2015 року N НА-80-р встановлено норми використання дизельного палива у всіх транспортних засобах. Багато автовласників не приховуючи цього хоч раз питали, яка витрата дизельного палива в їхньому автомобілі?

    Цей параметр відіграє важливу роль і призначений для розрахунку витрат палива в різних місцевостях, а також для ведення різних видів звітності. Витрата дизельного палива будь-якого транспортного засобу дозволяє підрахувати вартість транспортного перевезення вантажу або інших видів робіт на транспортних засобах. Також норми витрат дизельного палива потрібні підприємствам для планування потреб у дизельному паливі.

    Наявні норми витрат палива визначені для кожної модифікації автомобіля, його марки та моделі, і можуть змінюватись за певних обставин. Існують базове та розрахункове значення споживання дизельного палива. Перше є стандартним для різних авто і є в тих паспорті автомобіля. Друге розраховується залежно від роботи, яку виконує транспорт та умов, у яких його експлуатують. Для автомобілів будь-якого типу встановлено такі види норм витрати палива:

    • базова норма. Вказується у літрах на 100 км у спорядженому стані;
    • транспортна норма. Вона також вказується в літрах 100 км дороги при транспортувальних роботах.

      Базова норма споживання дизельного палива залежить від конструктивних особливостей транспорту. При розрахунку цієї норми було враховано також конструкцію агрегатів та системи авто, її тип, категорію та загальне призначення. Не варто також при розрахунку забувати про власну масу транспортного засобу, його маршрут та режим руху. Транспортна норма (на транспортну роботу) має у складі базову норму, а також залежить ще від вантажопідйомності та завантаженості пасажирів або від ваги вантажу.

      Норма експлуатаційна встановлюється на конкретному місці експлуатації з урахуванням базової чи транспортної норми. Іноді для її підрахунку використовуються різні поправки, які враховують умови експлуатації. Норми витрати дизельного палива багато в чому залежать від умов, у яких експлуатуватиметься транспортний засіб.

      Ці умови можуть бути досить різними. Саме поправочні коефіцієнти дають змогу врахувати кліматичні, дорожньо-транспортні та інші фактори, які можуть вплинути на витрату дизельного палива. Розмір цих коефіцієнтів встановлює індивідуально підприємець, який експлуатує цей транспортний засіб або за рішенням компанії. Бувають моменти, коли витрата палива дизельних двигунів може бути збільшена. До таких умов можна віднести:

      • робота транспорту взимку. Враховуючи кліматичні умови, підвищення може бути від 5 до 20%; робота транспорту на дорогах гірської місцевості або селищах, які знаходяться на певній висоті в порівнянні з рівнем моря. транспортних засобів на дорогах, що мають складне планування. Якщо дорога на протяжності 1 км має більше 5 поворотів з радіусом не менше 40 м, також необхідно зробити підвищення витратних норм. Для доріг з категоріями I, II та III підвищення проводиться до 10%, а також до 30%, якщо це дороги IV та V категорії; – при роботі у містах з високою кількістю населення; ;